Omschrijving
Lydia stond langzaam op en staarde als verlamd naar de foto. Haar eigen vermoeide, maar blije gezicht, de vrolijk lachende ogen van Marianna, de twee rode cirkels. Het begon tot haar door te dringen wat dit betekende. Ze kwam met een schok terug in de werkelijkheid, greep haar mobiel en toetste Marianna's nieuwe nummer. De bel ging over. Het duurde en duurde, niemand nam op. Ze belde een tweede keer, bang dat ze een fout gemaakt had. Niets. Geen reactie. Hulpeloos keek ze Maarten aan. 'Ze neemt niet op…' Lydia Govaert werkt harder dan ooit aan de zoveelste corruptiezaak binnen de Nationale Politie. Een moordaanslag op twee politieagenten zet alle codes op rood. Tijdens het onderzoek wijst alles op een georganiseerde moordservice van de onderwereld. Een nachtmerrie begint, de ene liquidatie volgt na de andere. De nietsontziende maffiabende spaart zelfs een veertienjarige, onschuldige puber niet. Tot Lydia’s ontzetting raakt haar dochter Marianna, eerstejaarsstudent Rechten, ook bij de zaak betrokken.
"Deze serie verdient een groot publiek." Wim Krings (beste boekverkoper van Nederland 2007, voormalig lid boekenpanel DWDD) over Severyn & Govaert.
Eric Oosthoek (Nederland, 1948) werkte als dramaregisseur en scenarioschrijver voor de Publieke Omroep. Hij realiseerde sinds 1977 een groot aantal dramaproducties, zowel enkelvoudige televisiespelen als langer lopende dramaseries en televisiefilms. Opvallend en vaak succesvol televisiedrama, series als Sanne, Weekend, De rivier waarin ik zwom, Oog in oog en Over de liefde, televisiefilms als Zondag weet je alles, Wie aus weiter ferne, Het laatste glas melk, Morgen ga ik zelf en Respect, telefilms als Saint Amour, Novemberlicht, Gebroken Rood, Kilkenny Cross en Anna. Een aantal van zijn televisiefilms zijn vertoond op buitenlandse publieke zenders in o.a. Engeland, Duitsland, Zwitserland, Frankrijk, IJsland en Bulgarije. Sinds 2008 richt hij zich volledig op het schrijven van fictie.