• Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk
  • Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk

Merkdisruptie

Over 100 merken die gaan verdwijnen, de 15 megatrends die dit veroorzaken en 1 strategie om de ondergang te voorkomen.

Richard Otto, Frank Haveman & Jeroen Cremer

Alle bindwijzen en edities

  • E-boek

    2019

    € 9,95

Merkdisruptie

Over 100 merken die gaan verdwijnen, de 15 megatrends die dit veroorzaken en 1 strategie om de ondergang te voorkomen.

Richard Otto, Frank Haveman & Jeroen Cremer

E-boek
| Nederlands
  • Leverbaar. Direct te downloaden.
€ 9,95
  • Vanaf €15,- geen verzendkosten.
  • 30 dagen ruiltermijn voor fysieke producten

Omschrijving

 'Merkdisruptie' is het eerste boek dat behalve de technologische revolutie ook de seksuele-, psychologische-  en sociologische- revoluties beschrijft, die een massaslachting onder merken teweeg gaan brengen.  Nog geen tien jaar geleden stond het merk BlackBerry op de 14e plaats van een lijst met de 100 meest waardevolle merken ter wereld. Enkele jaren later was het van de lijst verdwenen en zijn marktaandeel in de wereldmarkt voor smartphones is nu verschrompeld naar 0,0%. We leven in een duizelingwekkende, disruptieve tijd en de noodzaak tot transformeren staat hoog op de agenda van veel merken en bedrijven. Er is een proces gaande waarbij razendsnel nieuwe merken ontstaan en weer van de markt verdwijnen, oude worden vervangen, vergeten of vermoord. Een financieel merk als Adyen bestaat nog geen tien jaar en is binnen een dag op de beurs meer waard dan ABN AMRO. De oorzaak is niet alleen technologische innovatie of de zogenaamde 4e Industriële Revolutie. Er zijn ook seksuele, psychologische en sociologische revoluties gaande. Weinig merken zullen er in dit turbulente speelveld, in deze bijna perfecte storm, in slagen een transitie te maken en de komende decennia zullen nog meer merken verdwijnen. In dit boek worden de belangrijkste oorzaken en 15 megatrends beschreven. Aan de hand daarvan kunnen organisaties een meer gefundeerde risicoanalyse maken en bepalen of hun merk in de gevarenzone zit of niet. Ook reiken de auteurs een strategie aan om uit de gevarenzone te ontsnappen, waarin merken als D66, Facebook, Hudson’s Bay en Shell zich nu bevinden. Met bijdrages van 12 vakspecialisten, waaronder Bert van der Veer, Carlo Brantsen, Paul Moers en Marc Oosterhout.

Brand director Jeroen Cremer (Brand Happening), merkstrateeg Frank Haveman (o.a. auteur van Een Nijlpaard onder het Tapijt, over probleemmerken) en media-ondernemer Richard Otto (Tens Media o.a. bekend van vaknieuwsplatform Spreekbuis en de best-sellers Verdwenen Merken en Vroom & Dreesmann).

Specificaties

  • Uitgever
    Tens Media
  • Druk
    1
  • Verschenen
    jun. 2019
  • Bladzijden
    210
  • Genre
    Verkoop en marketing
  • EAN
    9789082873856
  • E-boek
    E-boek
  • Taal
    Nederlands

Gerelateerde producten

De Customer Leader

De Customer Leader

Rudy Moenaert
€ 34,99
Krijg de klik

Krijg de klik

Evi Driesen
€ 29,99
Doe, dump of delegeer

Doe, dump of delegeer

Rik Moons
€ 34,99
De Ritchie Story

De Ritchie Story

Jan Verlinden
€ 34,99
Vaker in de media

Vaker in de media

Janneke van Heugten
€ 35,99
Kijkshop

Kijkshop

Hans Corbijn
€ 9,95