• Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk
  • Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk

Theory of Type Design

Gerard Unger

Theory of Type Design
Theory of Type Design

Alle bindwijzen en edities

Theory of Type Design

Gerard Unger

Hardback / gebonden | Engels
  • Leverbaar, de levertijd is 2 werkdagen.
  • Niet op voorraad in onze winkel
€ 39,95
  • Vanaf €15,- geen verzendkosten.
  • 30 dagen ruiltermijn voor fysieke producten

Omschrijving

For English please see below In Theory of Type Design wordt door de wereldwijd vermaarde typograaf en letterontwerper Gerard Unger voor het eerst een compleet en toegankelijk geschreven theorie van het letterontwerp gepresenteerd. Het handboek bestaat uit 24 beknopte hoofdstukken die op heldere wijze elk een ander facet van het letterontwerp beschrijven, van de invloed van taal tot de digitale ontwikkelingen van vandaag, van de manier waarop het oog en de hersenen lettervormen verwerken tot en met hun uitdrukkingskracht. In dit rijk geïllustreerde boek worden ruim 200 afbeeldingen getoond en praktische voorbeelden gegeven om de stof te verduidelijken. Ook bevat het een uitgebreide glossary waarin de gebruikte terminologie beknopt wordt uitgelegd. De theorie is internationaal georiënteerd en relevant voor typografie-opleidingen, professionals en in tekst en lezen geïnteresseerden over de hele wereld. -- Theory of Type Design by internationally renowned type designer Gerard Unger is the first comprehensive theory of typeface design. This volume consists of 24 concise chapters, each clearly describing a different aspect of type design, from the influence of language to today’s digital developments, from how our eyes and brain process letterforms to their power of expression. This splendid book includes more than 200 illustrations and practical examples that illuminate the theoretical material. The terminology is succinctly explained in the volume’s extensive glossary. The theory is internationally orientated and relevant for typography courses, professionals and those with a general interest in text and reading all over the world.

Specificaties

  • Uitgever
    nai010 uitgevers/publishers
  • Druk
    1
  • Verschenen
    sep. 2018
  • Genre
    Design, industriële en commerciële kunst, illustratie
  • Afmetingen
    241 x 165 x 24 mm
  • Gewicht
    558 gram
  • EAN
    9789462084407
  • Hardback / gebonden
    Hardback / gebonden
  • Taal
    Engels

Gerelateerde producten

Scotland

Scotland

Leo
€ 9,99
De avonturen van Biggles

De avonturen van Biggles

Willy Vandersteen
€ 34,99
Georgië & Armenië reisgids magazine 2024

Georgië & Armenië reisgids magazine 2024

Godfried van Loo
€ 20,00  € 16,00
Voor de eeuwigheid

Voor de eeuwigheid

Jean-Yves Delitte
€ 19,99
Jerom integraal 1

Jerom integraal 1

Willy Vandersteen
€ 37,50