0
Interculturele communicatie

Interculturele communicatie

van ontkenning tot wederzijdse integratie

Carlos Nunez, Raya Nunez-Mahdi & Laura Popma

Paperback / Ingenaaid | Nederlands
Interculturele communicatie
  • Op werkdagen voor 23 uur besteld, de volgende dag geleverd.
  • Niet op voorraad in onze winkel
€ 17,50
Omschrijving

Nieuw in de 4e herziene druk van Interculturele Communicatie zijn:
- illustraties van van de hand van Masaaki Oyamada.
- een paragraaf over wereldburgerschap (Global Citizenship)
- een hoofdstuk over multiculturele teams en wereldleiderschap (Multicultural Teams and Global Leadership.

Wereldburgerschap, multiculturele team en wereldleiderschap zijn actuele onderwerpen die iedereen aangaan.

De basis van het boek is onveranderd. Toegankelijk, praktisch, met oefeningen en voorbeelden.

Engelse editie
Van deze uitgave is ook een Engelse editie verkrijgbaar: Intercultural Sensitivity (ISBN 9789023255550, verschenen in 2017)
Deze inhoud van de Nederlandse en de Engelse editie is hetzelfde.

Om beter te kunnen communiceren in en bij te dragen aan een vitale en dynamische multiculturele Nederlandse samenleving is het belangrijk dat studenten interculturele vaardigheden en competenties ontwikkelen. Daarnaast zijn interculturele vaardigheden noodzakelijk om effectiever te kunnen communiceren in het buitenland.

Elk jaar brengen duizenden studenten een deel van hun studie door op buitenlandse universiteiten in het kader van uitwisselingsprogramma's. Docentmobiliteitsprogamma's zorgen ervoor dat buitenlandse docenten les geven in Nederlandse klassen. De klas is meer cultureel divers dan ooit tevoren.

Onderzoek toont aan dat cultureel diverse klassen óf erg slecht óf buitengewoon goed presteren. De prestaties zijn laag als de culturele verschillen worden genegeerd of ontkend. Cultureel diverse groepen blinken daarentegen uit wanneer verschillen worden herkend en benoemd als waardevolle bronnen van innovatie en groei.

Interculturele communicatie maakt studenten in het hoger beroepsonderwijs nieuwsgierig om kennis te maken met andere culturen. De stof zorgt ervoor dat zij zich bewust worden van de eigenheid van hun cultuur, die ze meestal zo vanzelfsprekend vinden. Het helpt studenten cultuur te herkennen als een waardevolle bron. Deze nieuwe editie maakt gebruik van de culturele modellen van Hall, Kluckhohn en Hofstede, en bevat nu ook de moderne en dynamische benadering van Trompenaars: de 7 Culturele Dimensies.

Dit compacte boek kan eenvoudig bestudeerd worden in een half semester van 7 weken. Het staat bomvol met praktische opdrachten, casussen en rollenspellen uit concrete interculturele werk- en leersituaties zoals in het onderwijs, in de zorg, met buitenlandse collega's en in de marketing, kortom overal waar je met interculturele communicatie te maken kunt krijgen. In de klas, op stage, of in het beroepsveld, Interculturele Communicatie helpt studenten om intercultureel
vaardiger te worden.

Over de auteurs
De auteurs hebben een cultureel diverse achtergrond en zijn naast hun werkzaamheden in het Hoger Beroepsonderwijs en op buitenlandse universiteiten gevestigd als zelfstandig trainer en consultant.

Specificaties
  • Uitgever
    Gorcum b.v., Koninklijke Van
  • Druk
    4
  • Verschenen
    mrt. 2017
  • Bladzijden
    168
  • Genre
    Communicatiekunde algemeen
  • Afmetingen
    241 x 168 x 12 mm
  • Gewicht
    347 gram
  • EAN
    9789023255536
  • Bindwijze
    Paperback / Ingenaaid
  • Taal
    Nederlands

Reviews van klanten

Ook een review schrijven?

Log in op uw account of maak een eigen account aan.

Inloggen

Gerelateerde producten

Communicatiekaart van Nederland

Communicatiekaart van Nederland

Piet Bakker
€ 42,50
Hoe verzinnen ze het?

Hoe verzinnen ze het?

Jaap Toorenaar
€ 24,95
The Culture Map

The Culture Map

Erin Meyer
€ 24,99
Doe eens gek

Doe eens gek

Barry de Bruin
€ 17,50
Communicatie voor Financials

Communicatie voor Financials

Theo de Joode
€ 42,50