0
De kunst van het intervenieren
De kunst van het intervenieren

De kunst van het intervenieren

Wat is er aan de hand en wat gaan we eraan doen?

Barbara van Kesteren, Hanneke Laarakker & Willem de Wijs

Hardback / gebonden | Nederlands
  • Op werkdagen voor 23 uur besteld, de volgende dag geleverd.
  • Niet op voorraad in onze winkel
€ 29,95
Omschrijving

‘Er is niets zo praktisch als een goede theorie’. Deze uitspraak van Kurt Lewin is de leidraad voor dit boek over interventiekundig denken en handelen, waarin theorie en praktijk hand in hand gaan. Een goede theorie is een noodzakelijke voorwaarde voor een mogelijke toepassing ervan in de praktijk. In De kunst van het interveniëren beschrijven interventiekundigen Barbara van Kesteren, Hanneke Laarakker en Willem de Wijs hoe je bepaalde situaties in organisaties aan kunt pakken. Het boek beschrijft de onderliggende aannames, principes en perspectieven die leidend zijn in hun denken en handelen. Ook gaat het in op de methoden en technieken die in de praktijk bewezen bruikbaar zijn. De interventiekundige zelf komt ook aan bod. In welke rol of positie kun je als interventiekundige invloed uitoefenen? Welke kwaliteiten vraagt dit van je? Hoe blijf je scherp? Dit boek is geen stappenplan. Het biedt je wel heel veel inzichten. Je wordt als lezer uitgedaagd om te reflecteren op de theorie, om toepassingen uit te proberen, je eigen opvattingen te formuleren en je eigen stijl te vinden. Zoals een student van het Instituut voor Interventiekunde het ooit bondig formuleerde: ’Ik wil leren te begrijpen wat er aan de hand is, daarvoor woorden te vinden en vervolgens te kiezen hoe te handelen in een stijl die bij mij past’. Het boek richt zich op mensen die willen begrijpen wat er in organisaties gebeurt en er door een interventie positief aan willen bijdragen: adviseurs, trainers, coaches, managers en medewerkers. De drie auteurs zijn sinds 2018 eigenaar van het Instituut voor Interventiekunde dat in 2005 door Wick van der Vaart is opgericht.

Specificaties
  • Uitgever
    Mediawerf
  • Druk
    1
  • Verschenen
    jul. 2020
  • Bladzijden
    210
  • Genre
    Management algemeen
  • Afmetingen
    239 x 168 x 24 mm
  • Gewicht
    625 gram
  • EAN
    9789490463762
  • Bindwijze
    Hardback / gebonden
  • Taal
    Nederlands

Reviews van klanten

Ook een review schrijven?

Log in op uw account of maak een eigen account aan.

Inloggen

Gerelateerde producten

Zeg dat nog eens?

Zeg dat nog eens?

Eric de Haan
€ 19,50
Zakendoen op gevoel

Zakendoen op gevoel

Marcel Adriaanse
€ 24,99